"Marxa enrrere" és el títol del curt guanyador del concurs "Una història de pel·lícula", organitzat per la Regidoria de Joventut, Educació i la Unitat de Prevenció Comunitària de Mislata. Pensa en la raó d'aquest títol després de veure el vídeo.
dimarts, 29 de maig del 2012
dijous, 24 de maig del 2012
Cançó
Alan ens ha enviat la lletra d'una cançó. Observeu que, en realitat, és una poesia.
Qui és capaç d'enviar-ne una altra?
Qui és capaç d'enviar-ne una altra?
Fraag malas – esta noche baila_compañias Esta noche salta sin parar quiero verte enloquecer una noche mal Llama a tus amigas y vete a bailar que la noche es loca y no importa na de na Deja la tristeza de tu habitación no hay malos momentos hoy no no no vístete sonriele al espejo tu mereces lo mejor te lo digo yo te lo digo yo te lo digo yo te lo digo yo Ponte guapa y sal a bailar hoy no importan los problemas solo tu na mas uou uou uou uou Esta noche baila bababaila baila Ponte guapa y sal a bailar hoy no importan los problemas solo tu na mas uou upou uou uou Esta noche baila bababaila baila baila , baila
dissabte, 19 de maig del 2012
Treball de Finis Mundi
Este treball és per a repassar el
llibre. La seua realització pujarà fins a un màxim de 2 punts en la nota final
de lectura.
Data límit d’entrega: divendres, 25
de maig
•Fitxa bibliogràfica : autora, títol,
editorial, data i lloc d’edició.
•Tipus de narrador que apareix en esta
novel·la. Justifica la teua resposta amb cites textuals.
•Breu resum de l’argument (mitja pàgina).
•Caracterització dels personatges
principals (Mattius, Michel i Lucía) recolzada amb cites textuals. Descriu les ocupacions
principals de joglars i clergues medievals utilitzant cites de la novel·la.
• Localitza en un mapa on comença la
història, aproximadament. Després assenyala-hi
els tres llocs on es troben els eixos del temps. Caracteritza’ls
breument recolzant-te en cites textuals.
•¿En quina època transcorre l’acció?
Justifica la teua resposta amb cites textuals.
•És el final tal com tu
l'esperaves? En cas afirmatiu, afig algun detall per a fer-lo «perfecte». En
cas contrari, escriu un nou final.
• Investiga sobre dos o tres dels temes
presents en la novel·la:
–
Importància dels gremis
professionals en l’Edat Mitjana.
–
El Camí de Santiago com a vehicle
d’intercanvi cultural en l’Edat mitjana
–
Influència dels comentaris del Beat de
Liébana en l’Edat Mitjana.
–
Stonehenge: misteris entorn de la seua data i
motiu de construcció.
–
Buscar dades dels fets històrics més rellevants entorn
de la fi del primer mil·lenni.
–
L’èpica medieval: els cantares de gesta que
es mencionen en la novel·la.
–
Lucía i Alinor: dos dones excepcionals en la
seua època.
–
Al llarg de la història de la humanitat, hi
ha hagut moltes persones que han realitzat prediccions. Explica alguna d'elles.
És possible predir el futur? I canviar-lo?
–
Es parla de bruixots, mags, meigues… i de
màgia o bruixeria blanca i negra. Existeixen les bruixes? Quin és el seu poder
i d’on l'obtenen?
•Valoració personal de
l'obra.
dimarts, 8 de maig del 2012
Reunió de pares i mares el dimecres 9 de maig
Demà, dimecres 9 de maig del 2012, els pares i mares dels alumnes de l'IES La Canal de Navarrés tenen la tercera reunió del curs, a les 17.30, a la seua aula.
L'ordre del dia és:
1. Anàlisi dels resultats de la 2a avaluació
Per a obrir el debat podem utilitzar este breu vídeo de Emilio Calatayud, el qual recentment ens va visitar a Bolbaite convidat per la nostra AMPA.
L'ordre del dia és:
1. Anàlisi dels resultats de la 2a avaluació
2. Importància de superar el curs a juny
3. Criteris de promoció.
4. Propostes i suggeriments.
Per a obrir el debat podem utilitzar este breu vídeo de Emilio Calatayud, el qual recentment ens va visitar a Bolbaite convidat per la nostra AMPA.
dijous, 3 de maig del 2012
Autoavaluació de pronoms febles
Solució a les activitats de pronoms febles de la autoavaluació (act. 2, 6,7):
2 Sara. I quina cara fa la teua
mare?
David. La mateixa que tu.
Sara. Quin és el problema de la
teua mare?
David. Vols saber-lo?
Sara. Si me'l vols contar.
David. Te'l contaré si em dius
què et passa a tu.
Sara. No, jo sóc la professora: i
no...
David No, què?
Sara. Que una professora no és
com una xica de la teua edat.
6 a) me'l vaig arrancar,
b) se l'haurà beguda,
c) te'ls empaquetaré,
d) s'ho creu tot.
e) se'n pren una.
f) se l'apuntarà,
g) guarda-me'n dos.
h) copieu-vos-els.
7 a) Sergi vol aquella
bicicleta de muntanya però ara no li la podem comprar,
b)
Pren el bolígraf! Te'l regale.
c) M'he estudiat les
fórmules però encara no me les he apreses totes,
d) No
ens demanes diners perquè no te'n donarem.
dimarts, 1 de maig del 2012
Esquema de pronoms febles
Esquema de pronoms febles
CI (a qui ?) |
Singular LI -LI
plural ELS -LOS
‘LS
CD DETERMINAT (amb article determinat, demostratiu, nom propi) |
EL L’ -LO ‘L
LA L’ -LA -LA
ELS ELS -LOS ‘LS
CD NEUTRE (oració subordinada ; açò, això, allò; tot) |
HO HO -HO -HO
CD INDETERMINAT |
EN N’ -NE ‘N
COMPLEMENT AMB PREPOSICIÓ (el cc de manera è hi) |
HI HI -HI -HI
EN N’ -NE ‘N (si va introdouït per la preposició “de”)
ATRIBUT (ser, estar, paréixer, semblar) |
HO HO -HO -HO
Dels "documents" que penja http://wwwtotapedrafaparet.blogspot.com.es/
Subscriure's a:
Missatges (Atom)