dimecres, 30 d’abril del 2008

"Preguntes d'un treballador que llegeix"

En l'anterior comunicació hem rebut un comentari que, perquè contesteu les seues preguntes, el copie ací:

Una salutació des del blog de poesia. M'alegre que el post sobre el 25 d'abril us haja sigut útil (aquest és l'objectiu del blog). Un plaer haver trobat el vostre blog i comprovar com profes i alumnes aprofiten les NT per aprendre i comunicar-se.

Us desitjo un "feliç" fi de curs.

Un poema, de Brecht, amb moltes qüestions històriques i una idea central: on s'amaga la veu del poble al llarg dels llibres d'història?

"Preguntes d'un treballador que llegeix"
Qui va construir Tebes, la ciutat de set portes?
Als llibres hi ha noms de reis.
Van arrossegar els reis els blocs de pedra?
I Babilònia, tantes vegades destruïda...
Qui la va reconstruir tantes vegades? En quines cases
De la daurada Lima vivien els constructors?
On anaven al vespre, allí on quedava llesta la muralla xinesa,
Els paletes? La gran Roma
És plena d'arcs de triomf. Qui els va alçar? Sobre qui
Van triomfar els Cèsars? Tenia la tan cantada Bizanci
Només palaus per als qui l'habitaven? Fins i tot a la llegendària Atlàntida,
La nit en què el mar la va engolir, aquells que s'ofegaven
Cridaven els seus esclaus.

El jove Alexandre va conquerir l´Índia.
Ell tot sol?
Cèsar va colpir els gals.
No tenia almenys un cuiner al costat seu?
Felip d'Espanya va plorar quan es va perdre
La seva flota. No va plorar ningú més?
Frederic II va vèncer la Guerra dels Set Anys.
Qui més la va vèncer?

Cada pàgina, una victòria.
Qui en va coure el festí?
Cada deu anys, un gran home.
Qui va pagar les despeses?

Tantes històries.
Tantes preguntes.

Besadetes
Sàlvia
http://bibliopoemes.blogspot.com

29 / abril / 2008 21:24

Et fa pensar? Això és important! Comenta el que opines sobre el contingut del poema de Brecht.

dijous, 24 d’abril del 2008

25 d'abril

En 2n estem treballant el text poètic i demà és el 25 d'abril, un dia important per als valencians i més per a nosaltres, que per a quasi tot es desplacem a Xàtiva. Saps per què el 25 d'abril és una data difícil d'oblidar?
Volia preparar una comunicació per a treballar això, però faré una cosa millor. A continuació tens un enllaç amb una pàgina que m'ha paregut fantàstica:

bibliopoemes.blogspot.com/

D'altra banda,quina de les poesies dedicades al dia del llibre t'agrada més? Podries donar alguna raó?

dimarts, 22 d’abril del 2008

I més...

Ací trobaràs més còmics de les tres aules de 1r que, per diverses causes, no estaven acabats quan vaig arreplegar els anteriors. Però són tan bons com els altres, no?

divendres, 18 d’abril del 2008

Més còmics!

Els còmics de 1rC són pocs, però... Què et pareixen?

Estos dies el còmic és notícia. Ho pots veure en aquest gràfic del diari EL Mundo.

dijous, 17 d’abril del 2008

Escola de Pares

Hui he repartit a l'alumnat de la meua tutoria una nota de l'AMPA de l'institut comunicant a les famílies la continuació de l'Escola de Pares el dilluns 21, però amb nou horari: a les 7,30 de la vesprada.
I tu, t'has acordat d'entregar l'avís en casa?
Els pares i mares també necessitem relacionar-nos amb altres persones per aprendre (aprenent a la canal)uns de altres i, entre tots, fer millor esta funció de la qual ningú sap mai prou.

dimecres, 16 d’abril del 2008

El flautista d'Hamelín II

I l'alumnat de 1r A? Quines versions del famós flautista hi haurà fet? A continuació les podràs veure.

Hi has trobat algun ideograma? I línies cinètiques? Escriu un comentari si altres no n'han vist.

dilluns, 14 d’abril del 2008

El flautista d'Hamelin

Coneixes el conte "El flautista d'Hamelin"? A continuació veuràs uns quants còmics realitzats per l'alumnat de 1r B. Presta atenció perquè no tots conten la mateixa història.



Després de veure'ls pots escriure un comentari per a proposar aspectes a millorar o per a indicar què és el que més t'ha agradat d'algun dels treballs.

divendres, 11 d’abril del 2008

Informació d'un IES andalús

Hola:
Lo cierto es que aquí en Andalucía el impacto de esta nueva asignatura está siendo super positivo, por lo poco que yo percibo en mi centro, y eso que se trata de un centro con un altísimo nivel de inmigrantes y fracaso escolar.
No es cierto nada o casi nada de lo que se vende en televisión o en los medios de comunicación. Parecería que lo de Ciudadanía es "del rojerío político" o "anti tradición"...
Partamos de la base de que esta asignatura viene por imposición europea... y si estamos de acuerdo en conceptos como "solidaridad", "diálogo", "democracia"... pues adelante...
Dicho en cristiano... es como una introducción a la ética, nada más... y depende mucho de cómo se enseñe será más o menos útil, porque empezar a ser un buen ciudadano no se consigue con exámenes e imposiciones, sino viviendo de verdad la democracia en el aula. Parece utópico, pero conozco un caso en mi centro en que lo intentan hacer, y nosotros (el Grupo Utopía y Educación) también lo intentamos hacer en nuestras respectivas asignaturas, puesto que no somos profesores de Ciudadanía (salvo una persona, solamente).
Esta asignatura viene a subsanar que no se hayan trabajado las transversales en condiciones en el resto de asignaturas. Lo ideal sería que sus contenidos se trabajaran desde todas las ópticas y en todas las asignaturas. Eso era lo que decía la LOGSE, pero ¿realmente lo hacemos? ¿cuántos profesores lo hacen? Y ocurre otra cosa... a una gran parte de este alumnado que no estudiará carrera universitaria o tan siquiera un ciclo de FP de grado medio o superior, o saldrá sin el título de ESO (tenemos una mitad de alumnado que no lo consiguen)... si no se le habla de estas cosas desde la escuela... probablemente no van a tener ocasión de hablarlas en toda su vida, siendo así "carne de cañón" de fundamentalismos". Esta asignatura es... democracia hasta el final de sus consecuencias, independiente de la tendencia política (totalmente respetable).
Si quieres más información sobre la asignatura, hay toda una serie de recursos, actividades y demás en la web del Centro de Profesorado de El Ejido, en este enlace:

http://www.juntadeandalucia.es/averroes/cepdeelejido/moodle/course/view.php?id=45

Espero que esta información te resulte útil. En caso contrario, aquí estamos.
Atentamente.
Luis I.

dimarts, 8 d’abril del 2008

Internet i Educació per a la Ciutadania

Hui hem fet la reunió de tutoria amb els pares i mares. Erem poques persones. I jo em pregunte, per què erem tan pocs? Què falla? Si d'alguna cosa estic segur és de que tots els pares i mares es preocupen pels seus fills i filles. Què passa?
Agraïsc a les persones que han vingut l'esforç que han fet per a desplaçar-se a l'institut.
Hem parlat dels temes de l'ordre del dia, però hi ha una pregunta que no he sabut contestar en el moment: Com ha anat la introducció de Educació per a la Ciutadania en les Comunitats que han començat enguany?
He comentat que hui hi ha al periòdic El País un article interessant sobre Internet i l'educació i que utilitzaria la xarxa per a investigar aquesta qüestió. Fins el moment no he trobat dades sobre la impartició d'aquesta assignatura. Si en trobeu, aviseu-me.

diumenge, 6 d’abril del 2008

Reunió de pares/mares

Aquesta propera setmana tenim reunió amb els pares i mares: les tutories de 1r cicle dimarts i les de 2n cicle i batxillerat, dimecres.
Hi ha persones que pensen que és millor entrevistar-se individualment amb cada família. Pense que una cosa no lleva l'altra, i que és important que els pares i mares del nostre alumnat es coneguen i es tracten, parlen de les seues preocupacions, dels dubtes... i que expressen les seues opinions respecte a l'educació del seus fills i filles.
A més dels resultats de la 2a avaluació i recordar els criteris de promoció, tractarem les novetats per al curs 2008-09 en Assignatures Optatives i Educació per a la Ciutadania.
És important, quasi imprescindible, l'assistència dels pares i mares per a poder rebre les seues propostes i suggeriments.
Parlant de propostes... felicitacions a l'AMPA per l'apertura de la Biblioteca de l'Institut a les vesprades! Així, l'alumnat que no disposa d'Internet a casa podrà accedir-hi des del Centre. A tu que et pareix?

dijous, 3 d’abril del 2008

Mafalda

Estem treballant el còmic. Heu portat a classe diversos còmics i us he recomanat algunes pàgines web. Com m'ha cridat l'atenció que no coneixíeu Mafalda ací teniu una pàgina i, mes avall, tota una col·lecció de vídeos.

dimarts, 1 d’abril del 2008

A classe i com a nous

Hui hem començat les classes després d'un merescut descans. Hem saludat els companys i les companyes i ... ens hem alegrat de veure'ns! Molts estaven més parladors i parladores que de costum.
Faltava la gent de Bolbaite, que continua de festa. Quina enveja!Vau veure el diumenge la desfilada de moros i cristians? Ací teniu unes fotos i uns vídeos que va fer la meua filla.

Festes Bolbaite08