dissabte, 31 de gener del 2009

Escalona

Quasi dos-cents xics i xiques de 1r a 3r d’ESO de l'IES La Canal de Navarrés,acompanyats pel seu professorat, vam participar ahir en l'excursió escolar a Escalona, amb ocasió del Dia de l’Arbre. L’objectiu era repoblar una zona que ens havia reservat l'Ajuntament i conscienciar-nos de la necessitat de protegir la natura. A més a més, Juani i el seu alumnat volien penjar casetes per als pardals.

Vam eixir després d’esmorzar i quan arribaren a la zona de repoblament, ja ens esperaven els tècnics de la Conselleria, la Brigada forestal i la Brigada de l'Ajuntament. Ens ajudaren a fer els clots per als arbres i ens assessoraren durant la plantada.

Ara la pregunta és: serem capaços d'ajudar eixos pins i carrasques a viure?
Una altra qüestió és... teniu alguna imatge més de l'excursió? És que, parlant amb unes persones i altres, em vaig despistar.
De Dia de l'Arbre 09

De Dia de l'Arbre 09

De Dia de l'Arbre 09

De Dia de l'Arbre 09

2 comentaris:

Sàlvia ha dit...

Res millor que per a celebrar el dia de l'arbre que sortir a la natura i plantar-ne. Jo ho he fet de manera virtual i poètica (si ho sé me'n vaig amb vosaltres.

Us regalo aquest poemeta:
El pi
(Andreu Galan i Martí)
Sóc un pi de llarga branca
molt amic dels meus amics;
no hi ha ocell que mai no estiga
ajocat damunt de mi.
Faig olor de primavera
i d'estiu si molt convé;
la tardor és ma fal·lera
car l'hivern ja diu que ve.
La muntanya a mi m'estima
perquè sempre estic content,
tant si el dia es despentina
com si bufa un fort ponent.
Tinc pinyetes a desdiri
orenetes despistades
que sovint em fan patir
perquè fan animalades.
"Xiu-xiu-piu", diuen a crit
tot piulant esperitades
com si no els tinguera dit
¡que han de ser més "ocellades"!
–¿No veieu que amb tant de crit
no feu més que rebombori?
Feu bondat a dins del niu
o ens fotran fora del barri!

Besadetes

josri ha dit...

Sàlvia, com de Cocentaina a Navarrés no hi ha molts km, ja t'avisarem per una altra plantació.Gràcies per la teua amabilitat.