dijous, 26 d’abril del 2012

Substitució de sintagmes per pronoms febles


SOLUCIONS A LES ACTIVITATS DE  REPÀS (2n d'ESO)

A. El complement directe
a) La il·luminaren (definit)
b) Els arreglarà (definit)
c) L'aprofita (definit)
d) Demà en menjarem (indefinit)
e) Ho pensava (neutre)
f) L'escuraré (definit)
g) A Xixona en fan (indefinit)
h)Les explique (definit)
i) David ho diu (neutre)
j) El compraré (definit)
k) N'he portat (indefinit)

B. El complement indirecte
a) Li'n comprava
b) Els els ha regalat
c) La infermera els les injecta
d) Anna li n'ha donat
e) Els la va vendre
f) Li ho demanarà
g) Bernat, prepara-li'l

C El complement de règim verbal
a) Jo me'n burlaré
b) Sempre hi jugava
c) Aquest matí hi he pensat
d) Encara no hi has aprés
e) Només en sabeu parlar
f) Me n'he oblidat

D. L'atribut
a) Joana ho serà
b) La teua resposta ho és
c) Toni i Salva ho eren
d) Les margarides ho semblen
e) Josep l'és
f) El formatge ho estava

E. El complement circumstancial
a) Sempre hi passe
b) Jo no hi viatge mai
c) No hi deixes res
d) Quan en tornaràs?
e) Jo no hi vaig
f) No hi posaria jo les mans

F. El complement predicatiu
a) El malalt hi descansava
b) Hi trobarem els amics
c) Uf! Hi estic
d) Andreu hi ens tracta a tots
e) Vicent hi ha fet l'arròs
f) L'aigua de l'aixeta hi eixia  

1 comentari:

Anònim ha dit...

jajajaja XD para estudiar